Kemik Ağrısı Nedenleri Kemik Ağrısına Ne İyi Gelir

Kemik Ağrısı Nedenleri Kemik Ağrısına Ne İyi Gelir

Eylül 13, 2018 0 Yazar: DrAgri

Bedenimizin hareket kabiliyetini , dik durabilmesini, organların korunabilmesini, hayati fonksiyonlarımızı yapabilmemizi iskeletimiz sağlıyor. İskeleti oluşturan en önemli parçalardan bir bölümü de kemikler. Kemikler tartışmasız iskelet sisteminin en önemli organlarından İnsan vücudunda bilindiği gibi 206 kemik bulunuyor. Vücudumuzda bulunan bu kemiklerin bir tanesi bile ağrıdığı zaman çekilmez bir sancı oluşturabiliyor. Bu yazımızda kemik ağrısı nedenleri ve kemik ağrısı nasıl geçer , kemik ağrısına ne iyi gelir, anlatacağız.

Kemik Ağrısı Nedenleri

Kemik ağrısının sebeplerinden birisi kalsiyum eksikliği ve bunun sonucu olarak kemiklerin zayıflaması ve erimesidir.Kemik ağrısının en önemli sebeplerinden birisi de vücudun aşırı kiloyu kaldırmak zorunda kalmasıdır. Kilolu bir insanın kemiklerinin ağrıması, daha çok görülen bir hadisedir. Çünkü vücut olması gerektiğinden çok daha fazla kilo kaldırmak zorunda kaldığı için zorlanıyor. Kemikleriniz ağrıyorsa doğru beslenmeye özen göstermeli ve düzenli spor yapmalısınız ve temel olarak kalsiyum ve D vitamini ihmal etmemelisiniz.

Kemik Ağrısına Ne İyi Gelir ?

Öncelikle kemik ağrısına ne iyi geldiğini iyi bilmeniz gerekiyor. Aynı zamanda kemik ağrılarınızın geçmesi için takviye vitamin almalısınız. Kemik ağrısına iyi gelen besinler arasında özellikle de kalsiyum oranı yüksek olan besinler yer alıyor. Kemik ağrısında sızı oluşturan içten içe kemiği sızlatan bu ağrıyı geçirmenin farklı yolları da bulunuyor.

Kemik ağrısına iyi gelen bir diğer doğal yöntem ise, sıcak su kompleksi yapmaktır. Özellikle de ağrıyan bölgelere sıcak su kompleksi yapmak ağrılarınızın büyük ölçüde azalmasını sağlar. Kemiklerinizin doğal yollardan ağrılarınızın azalması için bol miktarda kalsiyum ve magnezyum almanız gerekir. Bunun için bol miktarda muz, mantar, mercimek, nohut, yeşil yapraklı sebzeleri bol bol tüketmeniz gerekir. Aynı zamanda D vitaminini vücudunuzdan eksik etmemelisiniz.

Vitamin alımını arttırdığınız zaman ağrılarınız kendiliğinden azalmaya başlar. Kemik sağlığı açısından gerekiyorsa glukozamin takviyesi de almalısınız. Kemik ağrıları şiddetlendiği zaman vakit kaybetmeden bir uzman doktora gitmeniz gerekir. Kemiklerin güçlenmesi için bol miktarda süt ve yoğurt yemeyi ihmal etmemelisiniz. Bunun yanında düzenli beslenmeli ve spor yapmalı ve egzersiz hareketleri ile kemiklerinizi güçlendirmelisiniz.

İlginizi Çekebilecek Son Yazılar :